Content is King

Instagram er en af de hurtigst voksende sociale platforme, hvor der i Danmark alene er over 868.000 aktive brugere om måneden.

Med så mange aktive brugere er Instagram en fantastisk og vigtig markedsføringsplatform.

Instagram er en visuel platform, så kvaliteten af indholdet er det vigtigste succeskriterie. Derfor har vi samlet 3 gode virksomhedsråd til indholdet på Instagram:

Anbefaling nr. 1 – Personlighed

Sørg for at give jeres Instagram-profil personlighed. Det er vigtigt at have fokus på inspiration, lækkerhed og genkendelighed i det indhold som I poster.  Iphone-billeder er helt ok, men de skal være skarpe og fængende.

Vær også konsistent i den måde som I behandler billederne på i forhold til rammer og filtre. På den måde oplever brugeren et flot og harmonisk grid på jeres profilside og vil hurtigt kunne afkode jeres posts i deres feed.

Vær også kritisk i forhold til jeres posts og spørg jer selv, hvad I som privat bruger vil tænke omkring et givent opslag.

Tips til at tage bedre billeder med iPhone

Anbefaling nr. 2 – Teach don’t tell

Husk at Instagram er IKKE en salgskanal!

Det er et community, som ikke tolererer propaganda, så brug derfor Instagram til at booste jeres “like, know & trust factor”

Sørg for at poste relevant indhold, som har en værdi for jeres følgere. Brug Instagrams Insights til at se, hvad brugerne er vilde med og optimer dine indlæg derud fra. Jeres virksomhed skal have 100+ følgere før I kan få det fulde udbytte af Instagram Insights.

Husk også, at I skal have en Instagram Businesskonto, for at kunne bruge Insight. Det kan I aktivere under Indstillinger –> Skift til virksomhedsprofil.

Se video af hvordan Insights fungerer

Anbefaling nr. 3 – Fokus

Identificer jeres fokus. Skal i fungere som et inspirationsunivers for jeres brugere, eller fokusere på gode råd eller ekspertviden indenfor jeres felt? Det er vigtigt, at I holder jer til 1-2 forskellige fokusområder og, at I poster udelukkende udfra det.

HOLD FAST I FOKUS.

Det er rigtig vigtigt, at I holder fast i jeres fokus og lader være med at lade jer friste af hurtige løsninger. Det giver høj troværdighed at holde fast. I modsat fald ender I med at have en rodet profil, som kan forvirre brugerene.

Lad dig inspirere af 3 virksomheder, som vi synes gør det godt på Instagram

@lacabracoffee

@dk3_design_furniture

@relicmotorcycles

Vil du vide mere om, hvordan du optimerer din indsats på de sociale medier, så tag en snak med digital projektleder Carsten Hebsgaard Nielsen.

Input og inspiration

Få råd og vejledning til, hvordan du navigerer på de digitale platforme.