Eventyret kalder, og er kommet teknologien i forkøbet.

KundeNY FORMDisciplinIdentitet / Logodesign / Instore / PrintMere infoRené Kirkegaard

NY FORM i ny form

En af Danmarks førende sports- og outdoorkæder har taget ny form med nyt logo og visuel identitet. Designopgaven lød på at designe en identitet, der signalerer sport og fritid, value for money, kvalitet, dynamik og høj service. Løsningen tog afsæt i kædens navn ”NY FORM” – både som navn og begreb, for skal du i ny form, skal du i NY FORM!

Formkurven blev derfor ikonisk for det nye logo. Logoet og den nye profil implementeres i NY FORMs 30 butikker i løbet af sommeren 2017.

Designprocessen

Et godt logo skabes gennem et godt kendskab til afsenderen. Dvs. virksomheden, produktet eller personen. Det er altid brandværdierne, der er Aidgency’s designafsæt.
Under workshoppen med NY FORM-logoet, endte den gode formkurve med at blive fællesnævneren og afsættet. Men en formkurve er ikke stabil. Den har sine udsving, hvilket blev designerens ledetråd.