Film flytter folk

Film er et af de stærkeste kommunikationsmedier. Det kan understrege og underholde, betage og bevæge. Når en film rammer sit publikum, kan den flytte holdninger og varer – og have stor imageskabende effekt. Film fås i mange former og dimensioner, der skal skræddersyes til budskab og budget. Aidgency har både erfaring med reklamefilm, animationsfilm og viral video – kommercielt og corporate.

Reklamefilmen

En god idé, et stærkt storyboard, en dygtig manuskriptforfatter, en inciterende instruktør. Det er fire afgørende parametre i en vellykket reklamefilm. Læg dertil professionelle skuespillere, statister og et pre-production-team med speciale i casting, location scouting, rekvisitter og styling, men også et hold af post-production-folk, dedikeret til redigering, klipning, color grading, lyd, speak, musik m.m.

Aidgency har designet reklamefilm for BilligVVS.dk, Weber-Stephen Nordic, Weber Stephen USA og Reinhardt Bikes. Vi kender processen og branchen, og kan sammensætte det dreamteam, der matcher din opgave.

Animationsfilmen

Den gode idé er også afsættet til den gode animationsfilm. Det samme er en god drejebog, et gennemarbejdet storyboard og en lydside, der fænger og appellerer. Men at designe film er først og fremmest en visuel opgave, så billedsiden skal naturligvis være spot on.

Aidgency har designet animationsfilm i både 2D og 3D for Hungry.dk, C. Reinhardt as og Weber-Stephen Nordic.

Den virale film

Ikke alt viralt hitter. Det, der hitter går til gengæld viralt. Det overraskende, morsomme og utrolige har altid potentiale til at blive spredt på de sociale medier, hvor det er brugeren der dømmer og deler – or not. For skal den virale film deles, skal den gøre sig fortjent til det. Contnent is king – det er indholdet, der gør den udholdende.