Dit logo har ikke
kun symbolsk betydning

I våbenskjoldet har farver og figurer symbolsk betydning. Blandt de mest anvendte figurer ses løven, fabeldyret og ørnen, som hver især repræsenterer en række værdier. Værdier som afsenderen gerne vil identificeres med. Sådan er det også i dag. En middelalder og to verdens krige har ændret meget i mellemtiden, men når det gælder om at skabe visuel identitet med ikoner, typografi og symbolik, er alt ved det gamle. I dag er logodesign en kunstart, der er lige så kunstnerisk som den er kommerciel. At designe et godt logo er lige dele artwork og hard work.

Aidgency’s designere har designet logo til en lang række kendte virksomheder og brands – herunder Weber, Den Blå Avis, Pieces, QXL, Svane Køkkenet, Lauritz.com, RAAM, Lyspunkt, Norden m.fl. Vi tager gerne en uforpligtende logosnak, hvis du har brug for et stærkt kendemærke.

Synlighed i front

I Aidgency ser vi holistisk på tingene. Verden er blevet mere overfladisk, så det er under overfladen, at vi skal dyrke de værdier, der sikrer os forbrugernes opmærksomhed, accept og loyalitet. Men vi skal ikke grave os ned i analyser, marketingmodeller og brandingprocesser på bekostning af overfladen. Den er vores slagmark. Her skal vi have fodfæste, her bliver vi set og her skal vi stå fast ved vores kerneværdier. Disse bør kommunikeres i et stærkt logo og en god payoff.

Figurmærket

Vi kender alle NIKE-logoet, der i dag er så kendt, at NIKE-navnet sjældent figurerer i logoet. Kun den såkaldt “Swoosh” bruges. Så høj en kendskabsgrad er de færreste forundt, men kombinationen af navn og figurmærke er en løsning, der åbner op for mange anvendelsesmuligheder. Dernæst er det muligt at opsummere virksomhedens eller brandets værdier i et ikon. Det kan have stor signalværdi.

Navnelogoet

Navnelogoet understøttes ikke af et figurmærke. Det skal kunne stå distancen alene, men ikke nødvendigvis på navnet alene. Et navnelogo skal designes, så det får et personligt og  identitetsskabende udtryk. Det kan typografi og form sikre – og en dygtig designer.

Få en uforpligtende logosnak med en af vores designere, næste gang du går i logotanker.

Pay off

Aidgency har designet og opbygget en lang række identiteter med afsæt i en gennemarbejdet kommunikationsplatform – ofte formuleret i en pay off. Fx. Lauritz.com “A bid better”, BilligVVS “Det holder vand”, Ree Park “Tæt på dyrenes verden. Tæt på alverdens dyr”, Hungry.dk “Get Hungry”, RAAM “Go through it, QXL “Mere at byde på”

En god pay off skaber selvforståelse internt i din virksomhed, og værdi i markedet. Pay off’en er samtidig en “brand contract”. Du giver et løfte, som din omverden holder dig op på. Det er faktisk et værdifuldt holdepunkt.