Designet til mennesker og medier

Der noget om snakken. Vi skal værne om naturen og miljøet. Vi skal ikke fælde alverdens skove for at tilfredsstille klodens papirnussere. Men vi skal heller ikke fælde alverdens tårer, når vi ser et stykke papir, selvom det engang var levende. For med ord, farver og kruseduller er vi i stand til at give papiret nyt liv og i stand til at mærke vores eget. Vi kan frygte det hvide papir og svede koldt over en rudekuvert, og samtidig elske at få papir på hinanden og glædes over et postkort fra venner og familie. Papir er følelser. Men det er først og fremmest et fantastisk medie.

Aidgency elsker printdesign. Hvad enten det er magasindesign, outdoor-reklamer, brevlinjer, instore, messe walls, printannoncer og lignende. Vi designer til mennesker og skræddersyr designet til alle medier.

Skræddersyet printdesign

Der findes et væld af printmedier, der er designet til at være budbringer af gode tilbud, vigtig information eller god stemning. Det er fællesnævneren, men de løser opgaven individuelt, og kommunikationen skal derfor skræddersyes til det enkelte medie i respekt for dets muligheder og begrænsninger.

Aidgency kender styrken ved de forskellige printmedier. Vi giver gerne et bud på at designe din næste printkampagne.

Magasindesign

Magasindesign er en kunstart, der skal skabe sammenhæng mellem den visuelle og tekstuelle fortælling. Det visuelle skal afspejle det skrevne, og tekst, billeder, illustrationer, grafik og typografi skal forenes og spille sammen.

Det betyder, at designeren skal være en visuel virtuos og fortrolig med historien for at lave en rammende grafisk designfortolkning.

Aidgency har mange års erfaring i magasindesign, og vores designere giver gerne et bud på design eller redesign af dit magasin – eller blad, brochure og lignende.

Brochuredesign

Brochure, katalog, hæfte, pamflet … Der er mange navne på tryksagen, hvis fornemmeste opgave er at orientere, sælge eller skabe image. Som i al form for kommunikation er opgaven her at skabe orden og harmoni, så budskaber og elementer ikke ender som en kaotisk cocktail. Kommunikation fremfor kommunikaos, som vi siger i Aidgency. Der er en generel tendens til at overkommunikere, hvilket svarer til at vi alle taler i munden på hinanden.

Aidency’s designmantra er at forenkle og skabe harmoni mellem alle elementer i en tryksag. Målgruppen skal kunne navigere i layoutet, finde det spændende, vedkommende og dermed værdifuldt. Skal det virke, skal det påvirke.

Vi har i mange år designet Weber-Stephen Nordics oplevelsesmagasiner, designet imagebrochurer til cykelmærkerne RAAM, Cultima og Norden, leveret designede artikler til Weber-Stephen Europe og assisteret med art direction til flere medier og magasiner.

Vi designer eller redesigner gerne dine tryksager, så de profilerer dig bedre – og performer bedre. Vi tager gerne et uforpligtende møde, og tager selvfølgelig en af vores designere med.