PRESSEMEDDELELSE / AIDGENCY 15. NOVEMBER 2018

WEBERS GLOBALE BRAND-BUILDER BLIVER
CSO, PARTNER OG NY ILDSJÆL I ÅRHUS-BUREAU

Efter 12 år som en af de bærende kræfter bag Weber-grillens enorme succes i Norden, Europa og på globalt plan skifter Stig Pedersen nu spor og bliver partner samt CSO i det fremadstormende århusianske modern marketing bureau Aidgency.

Med det skifte, placerer Stig Pedersen sig i en rolle, der skal flytte bureauets fokus over på moderne medier, nye platforme samt udvikling af kvalitets-content, som tilsammen skal realisere målsætningen om en fremtidig position væk fra de traditionelle reklamebureauer.

– Aidgency har traditionelt set fungeret som et strategisk og kreativt designbureau med fokus på at gøre en forskel for virksomhederne og deres brands. Vi kunne pryde os med Børsens Gazelle-pris i 2017, så vi er lykkedes på mange parametre, og kundetilgangen har kun været stigende. Men vækst har også en pris, og efter et krævende år har vi besluttet at redefinere os selv og gå imod strømmen. Vi vil satse på at skabe et helt nyt bureau, båret af alliancer og ønsket om at lave indhold med kant. Vi differentierer os for at gøre en forskel, fortæller bureauets CEO René Kirkegaard.

I 2016 startede Aidgency en digital transformation, der skulle give design- og konceptbureauet mere digital power. Det er lykkedes, og Aidgency har de seneste to år hentet flere digitale designpriser. Men bureauet er langt fra i mål, og nu intensiveres processen afslører René Kirkegaard:

– Vores kunder skal turde gøre en forskel, være anderledes og finde deres unikke position i markedet. Mainstream-marketing er en disciplin, der ligger langt fra Stig’s standarder. Han er slet ikke til copy/paste-løsninger, men sætter altid barren højt for at give virksomheden det bedste afsæt til en effektiv brand building. De, der kender Stig, kender også den barre, jeg taler om. Den kan både virke uoverstigelig og uopnåelig, men Stig viser gang på gang, at selv det uopnåelige er opnåeligt.

Det er en solid ballast som Stig Pedersen bringer med i kufferten fra Weber, og som en af de mest prisvindende marketingdirektører herhjemme glæder han sig til at komme i gang.

–Jeg har en passion for at opbygge brands gennem strategiske og kreative markedsføringsprocesser, og altid med fokus på at generere vækst på top- og bundlinje. Det må aldrig blive kreativitet for kreativitetens skyld, men vi bør og skal udfordre kunderne. Udfordrer vi dem – så udfordrer de også sig selv og får ny energi. De seneste 12 år har jeg samarbejdet med bureauer i både Europa og USA, og vi har hentet et væld af kreative priser hjem til Weber, hvor kreativitet og ROI er gået hånd i hånd. I alle årene har jeg arbejdet tæt sammen med Morten Bau, der er Kreativ Chef i Aidgency, og han står for mig som en af de dygtigste AD’er i Danmark. Så da muligheden kom for at blive partnere, efter 17 år med kunde-leverandør-forhold, kunne jeg ikke sige nej.

Stig Pedersens nye rolle og partnerskab i Aidgency betyder, at Aarhus-bureauet for alvor vil have fokus på København i 2019, hvor Stig har hjemmebane – hvis man da overhovedet kan tale om hjemmebane i Stig’s tilfælde. Han har i de seneste fire år boet i henholdsvis Berlin og Chicago, så geografisk skelner han ikke mellem ude- og hjemmebane. Det betyder også, at der kommer fokus på at tilføre bureauet en mere international profil.
–Vi har lagt en strategi, der bygger på talent og mod. Talent har vi masser af, og vi kommer til at rekruttere endnu mere talent i fremtiden. Vi tror på strategiske alliancer, og vi samarbejder derfor tæt med nogle af de mest dedikerede specialister inden for film, 3D, VFX, AR og VR. Så kompetencer og knowhow scorer vi højt på, og nu skal det for alvor stå sin prøve, runder Stig Pedersen af.

Har du lyst til et interview eller brug for en uddybning, så tag endelig fat i os.

Mange hilsner
Aidgency

Yderligere info:

CSO Stig Pedersen / +45 31 35 91 93 / sp@aidgency.dk
CEO René Kirkegaard / +45 29 28 30 20 / rk@aidgency.dk